Studentstök

Så var det dags att försöka mobilisera sig för studenteriet, det är gott att emellanåt få låta hjärncellerna aktiveras lite extra, så nu blir det en religionsvetenskaplig kurs kring konfirmationen via Uppsala universitet….Idag har jag varit på stadsbiblioteket och gjort ett fjärrlån av studentlitteratur — först trodde jag inte jag hade något gällande lånekort, men det hade jag tydligen….och då kollade ”farbror bibliotekarie” om jag minns när jag var där sist och lånade och jag gissade på i slutet av 1990-talet när Adam var liten…men det var faktiskt 9 år sen ändå, var kurslitteratur då med…;)

Jag bodde på biblioteket när jag var mindre, där och på simhallen kunde jag återfinnas, älskade böcker, älskade att läsa…men jag hinner inte riktigt läsa det jag vill idag, just nu blir det att läsa det man måste liksom!

Nåväl, kavade mig också iväg och fick ett konto på Mittuniversitetets studentbibliotek och där hade jag ju inte varit förr, trots att jag läst kurs där…dock på distans….;) OK, så ändå, jag hittade en SOU-utredning jag behövde från 1986 och den fick dom hämta i källarens arkiv — i allsin dar, kan vi inte ha lite aktuellare litteratur än att jag ska behöva få den från källarens dunkel….?

Så – då ska jag försöka fokusera och köra den här kursen på halvfart, fylla på lite teologi är aldrig galet i det här jobbet, dock vet jag att det kräver lite eftersom jag dessutom har lite jobb att göra här i vår, så OK, borrar ner huvudet i litteraturen, så ses vi på andra sidan påsken, då den ska vara avklarad….;)

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar